Acasă » Frustrări degeaba » Fumăm la catedrală?

Fumăm la catedrală?


Nu are nici o legătură titlul cu articolul în sine dar altă combinație mai proastă de a lega cele 2 știri nu am găsit.

1. Sâmbătă dimineață m-am trezit cu următoarea știre. Dați un leu pentru catedrală.

Hait să muriți voi. Da. Nu ar fi rău să terminați catedrala aia când o să donez eu pentru ea. La pulivară.  Inițial am zis – Fira-ți ai dracu cu mamele voastre de șnapani nenorociți (sunt jumătate oltean), după care m-am gândit că poate nu o mai termină dacă cer ajutorul public și eu o să dorm fericit. Fix pula – a venit urgent următorul gând – la câți bulangi cu gânduri de iertare sunt, nu se poate să nu fie destui care să contribuie. O văd ca pe un test – există destule animale proaste în România?

2. Duminică m-am trezit cu propunerea de lege pentru a interzice fumatul în locurile publice și am zâmbit pe sub mustăți – ce bine că m-am lăsat din timp.

Pe de altă parte înțeleg nemulțumirile fumătorilor și a patronilor de baruri, restaurante, discoteci – mai subțire cu clienții –  cei mai cheltuitori sunt alcoolicii fumători. Corect. Și dacă catedrala rămâne la stadiul de proiect –  doamne ajută –  mi se pare corect să-i îngrădești pe fumători dar nu să-i renegi și să-i discriminezi. Nu cred că aduce nimic bun hăituirea fumătorilor, orice interzicere aduce după sine mai mulți adepți ai viciului respectiv. Scumpirea viciului – cât se poate. Cine nu mai suportă se lasă sau crește singurel tutun și gata. Dar nu interzicerea lui. Dacă tot vă doare inima de grijă de ce nu se reușește desființarea nenorocitelor alea de etnobotanice? Vreți droguri la liber? Lăsați frate marijuana la liber și gata. Toată lume fericită.

Și ca să leg totuși cumva titlul: Donați un leu pentru jointuri fumate liber în curtea viitoarei catedrale a mântuirii sufletului.

2 gânduri despre „Fumăm la catedrală?

  1. cred ca-i gresit ce zici. patronii de baruri si discoteci de ce au de pierdut?

    pai bun, nu se fumeaza, unde se va duce lumea? nu cred ca vor sta pe strada sau nu vor mai iesi din casa. tot in cluburi se vor duce, doar ca ocazional vor iesi sa fumeze. asa se intampla in toata europa, deci ei n-au de ce sa-si faca griji.

    lumea renunta mai usor la tigara decat sa socializeze cu prietenii sau gagici.

    eu nu-s fumator, nici nici nu sufar ca se fumeaza in cafenele, in schimb in restaurante mi se pare o porcarie. si acum si la fat food-uri se fumeaza … de rahat.

    • Posibil să greșesc dar nu să mă înșel total.

      La început sa spus că nu-i nici o problemă dacă sunt locuri speciale pentru nefumători. Nu știu dacă ai remarcat – erau goale și pe nesimțite au fost excluse legal sau pe șustache devenind iarăși locuri unde se fumează. De ce? Se pierdeau bani. De ce restaurantele dedicate nefumătorilor sunt aproape goale pe când celelalte sunt ochi?
      Nu se va renunța la socializare din cauza țigării, dar se va scurta durata în mod sigur, ceea ce eu traduc prin încasări mai mici.

      Nu susțin fumatul sub nici o formă deși mă gândesc mereu la țigări, dar nu mi se pare o modalitate bună încercarea lui de scoatere în afara legii.

      Prohibiția nu a micșorat niciodată numărul de consumatori!

Lasă un răspuns

